lauantai 9. kesäkuuta 2012

Mandarin Lights on minun!

Helsingin rautatieaseman kukkaloistosta bongaamani revontuliatsalea Mandarin Lights jäi mieleeni ja olen siitä asti koettanut löytää sille paikkaa puutarhassani. Poistettuani lyhtykoison etupihalta (ja koko tarhastani) jäi siihen atsalean mentävä aukko. Vaaleanpunainen Rosy Lights olisi myös kelvannut minulle, mutta vain yhdelle oli tilaa eikä Rosy Lightsia ollut enää tarjolla Pirilän Kukkatalossa...joten tämän ostin ja tyytyväinen olen!

Näin kauniisti atsalea vielä kukkii. Kohta se on ohi.
Keskellä atsalea ja sivuilla tulppaaneja. Edessä kuunliljoja.
Kevätvuohenjuuri muutti takapihalta etupihalle, jossa oli tilaus keltaiselle, keväiselle kukalle!
Pirilän Kukkatalossa näin myös valkoisen isotähtiputken (Astrantia major), jota en voinut jättää ostamatta. Punainen isotähtiputkihan minulla on jo pari vuotta ollut ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Tähtiputki kukkii pitkään ja runsaasti eikä rönsyile :)
Valkoisen isotähtiputken sijoitin etupihalle, koska sen pitäisi menestyä varjossakin. Edessä daalian alkuja - niitä minulla oli kellarissa ihan liikaa, joten osa joutui etupihalle. Katsotaan ehtivätkö kukkia ennen halloja etupihan varjossa.
Lisäksi ostin klassisen punaisen särkyneensydämen (Dicenta spectabilis).
Punainen särkynytsydän sijoittui valkoisen ja pikkusydämen läheisyyteen. Tarjolla olisi ollut isojakin ruukkuja mutta otin pienen sillä tiedän että tämä leviää jo vuodessakin runsaasti. Ja kukintahan oli melkein jo ohi.
Kultatyräkki, edessä verikurjenpolvea ja v.pun. myskimalvaa. Takana nauhuksia.
Ruukkuun sijoitetut daaliat ovat kasvaneet hyvin korkeutta. Päälle siroittelin ruusulannoitetta, jos ihmettelette punaista raetta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti